Instagram sebagai Media Promosi Makanan Khas Garut

Gemmy Lerian, Anne Maryani

Abstract


Abstract. Instagram became one of the social media that many opportunities to do business for its users, one instagram account that promotes garut typical food is @jajanangarut, the account managed to get 74,700 Followers. Instagram account is a pioneer or the initiator of the promotion of a typical culinary garut using social media instagram and very acceptable by the community Garut regency. The purpose of this research is to know Algorithm, Brand Advocate, Community Management, Conversions, and First Response Time in popularizing Garut typical food. The research methodology used in this research is Quantitative Descriptive Study. And the result of the research / conclusion is the Promotion made @jajanangarut to garut typical food in the eyes of the respondents is good. In the 5 indicators that became the research objectives, @jajanangarut has been very good in the perspective of researchers although there are some shortcomings.

Keyword : Media Promosi, Social Terminology Media Strategist, Social Media Strategist,

 

Abstrak. Instagram menjadi salah satu media sosial yang banyak sekali peluang untuk berbisnis bagi para penggunanya, salah satu akun instagram yang melakukan promosi kepada makanan khas garut adalah @jajanangarut, akun tersebut berhasil mendapatkan 74.700 followers. Akun instagram tersebut adalah pionir atau yang penggagas promosi sebuah kuliner khas garut menggunakan media sosial instagram dan sangat diterima oleh masyarakat Kabupaten Garut. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui Algoritma, Brand Advocate, Community Management, Conversions, dan First Response Time dalam mempopulerkan makanan khas Garut. Metodologi penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah Studi Deskriptif Kuantitatif. Hasil penelitian/ simpulannya adalah Promosi yang dilakukan @jajanangarut terhadap makanan khas garut di mata responden sudah baik. Dalam 5 indikator yang menjadi tujuan penelitian, @jajanangarut sudah sangat baik dalam sudut pandang peneliti walaupun ada beberapa kekurangannya.

Kata Kunci : Media Promosi, Terminologi Sosial Media Strategist, Sosial Media Strategist


Keywords


Media Promosi, Terminologi Sosial Media Strategist, Sosial Media Strategist

Full Text:

PDF

References


Daft, R.L., and Lengel, R.H. "Organizational Information Requirements, Media Richness and Structural Design," Management Science, 32 (5), 2001.

Dennis, Alan R.; Valacich, Joseph S. (1999). "Rethinking Media Richness: Towards a Theory of Media Synchronicity"

Faztrack, Strategi Online Marketing , dalam http://gofaztrack.com/sales/online marketing-strategi-marketing-modern/ , di akses pada 22-agustus 2017

Nasrullah, Rulli. 2015. Media Sosial. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.

Ward Hanson, Pemasaran Internet , Jakarta, Penerbit Salemba Empat

https://dailysocial.id/post/mengenal-konsep-5-terminologi-dalam-social-media-marketing di akses agustus 2017 14.15




DOI: http://dx.doi.org/10.29313/.v0i0.9686

Flag Counter   Â