Peran Account Executive dalam Menangani Pengiklan
Abstract
Media have an important role in spreading  information widely to the mass. Media needed by a company to advertise their products or services. The selection of media has been well thought by the advertisers before deciding which media that will be used, in compliance with the performance criteria in the media consider. The large number of media are popping out with a variety offering and it makes a rivalry which is usually faced by a media. For example, if the advertiser’s client will advertise their products or services in Pikiran Rakyat Bandung, there will be a rivalry with the other media. Account executives have a strategy when dealing with prospective clients. The purpose of this research is to know the account executive communication process, to know how to maintain relation with clients and to know how to build credibility to clients. As well as examining more the role of account executive in dealing with advertisers so they can get a lot of clients who want to advertise their products or services at Pikiran Rakyat Bandung and build a good relations with clients whose related to every account executive activity. This research is using a quantitative methods and descriptive approach which aims to describe, develop the concept and gather the facts. This research get the data including interview, observation and literature study.
Â
Media memiliki peran penting dalam menyebarkan suatu informasi yang sangat luas kepada khalayak. Media dibutuhkan suatu perusahaan dalam mengiklankan suatu produk atau jasanya. Pemilihan media telah dipikirkan secara matang oleh pengiklan sebelum memutuskan suatu media yang akan dipergunakan, sudah sesuai dengan kinerja kriteria media yang di pertimbangkan. Banyaknya media yang bermunculan dengan berbagai penawaran membuat suatu persaingan yang biasanya dihadapi oleh sebuah media. Account executive memiliki strategi apabila berhubungan dengan calon klien yang ada. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui proses komunikasi account executive, untuk mengetahui cara mempertahankan relasi dengan klien, dan untuk mengetahui cara membangun kredibilitas terhadap klien. Serta mengkaji lebih dalam peran account executive dalam menangani pengiklan sehingga dapat menggaet banyak klien-klien yang ingin beriklan di Pikiran Rakyat dan bisa membangun relasi yang bagus terhadap klien-klien yang berhubungan dengan account executive. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dan pendekatan deskriptif yang bertujuan untuk menggambarkan serta mengembangkan konsep dan menghimpun fakta-fakta. Teknik pengumpulan data meliputi, wawancara, observasi, dan studi pustaka.
Keywords
Full Text:
PDF (Bahasa Indonesia)References
Joseph A. DeVito. 1997. Komunikasi Antar Manusia. Edisi Ke 5. Diterjemahkan oleh: Agus Maulana. Jakarta:Professional Books
Cangara, Hafied. 2003. Pengantar Ilmu Komunikasi. PT Raja Grafindo Persada: Jakarta
BurhanBungin, 2009.MetodologiPenelitianKuantitatif; Jakarta: Kencana.
DOI: http://dx.doi.org/10.29313/.v0i0.5830
  Â