Hubungan antara Iklan Tokopedia dengan Keputusan Pembelian Produk Secara Online

Ravianti Januaristy, Zulfebriges Zulfebriges

Abstract


Abstract. Advertising is closely related to the television as one of the main media. In addition to being a mass media, television today has become the choice of the people because television considered as a mass media that is never separated from human life. Television commercial is part of the television program series to meet public demand and satisfaction. The statements above have attracted the researcher to complete a thesis entitled the “Relationship of Tokopedia commercial of “Isyana Against Gangster†towards online purchase decision by Unisba Faculty of Communication students of class 2012†The purpose of this research is to identify the relationship between Tokopedia commercial of “Isyana Against Gangster†towards online purchase decision by Unisba Faculty of Communication students of class 2012†As such, the research employs correlational method with Rank Spearmen technique. Primary data gathering technique is conducted by distributing questionnaires to respondents comprised of 82 students of class 2012 from Unisba Faculty of Communication, with simple random sampling technique. The conclusion of this research is that the Tokopedia commercial with the version of “Isyana Against Gangster†strongly corresponds with the online purchase decision by Unisba Faculty of Communication students of class 2012.

 

Abstrak. Dunia Advertising (periklanan) sangat berkaitan erat dengan pertelevisian sebagai salah satu media utamanya. Selain sebagai media massa, televisi saat ini telah menjadi pilihan para masyarakat karena dianggap sebagai media massa yang tidak pernah lepas dari kehidupan manusia. Iklan di televisi merupakan bagian dari rangkaian program televisi untuk pemenuhan kebutuhan dan kepuasan khalayak. Berdasarkan keterangan diatas menarik perhatian peneliti untuk membuat skripsi yang berjudul : “Hubungan Iklan Tokopedia Versi “Isyana Melawan Gengster†terhadap Keputusan pembelian secara online pada mahasiswa Fikom Unisba 2012â€. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui hubungan antara Iklan Tokopedia Versi “Isyana Melawan Gengster†Dengan Keputusan Pembelian produk secara Online pada Mahasiswa Fikom Unisba 2012. Metode yang digunakan adalah korelasional dengan menggunakan teknik Rank Spearman. Teknik pengumpulan data primer dilakukan dengan menggunakan angket yang disebarkan kepada responden yaitu Mahasiswa Fikom Unisba angkatan 2012 yang berjumlah 82 orang dengan teknik pengambilan sampel menggunakan Simple Random Sampling. Kesimpulan penelitian ini adalah terdapat hubungan yang kuat antara Iklan tokopedia versi isyana melawan gangster dengan keputusan pembelian produk online pada mahasiswa Fikom Unisba 2012.


Keywords


Commercial, Online Shop, Tokopedia, Selling Decided

References


Azwar, Saiffudin .2015. Sikap Manusia: Teori dan Pengukurannya. Yogyakarta : Pustaka Pelajar

Liliweri, Alo. 1992. Dasar-dasar Komunikasi Periklanan. Jakarta: Citra Aditya Bakti

E.Jerome, McCarthy., Wiliam D. perreault, JR. 1993. Dasar-Dasar Pemasaran. Jakarta: Erlangga

Saladin, Djaslim.2007. Intisari Pemasaran Dan Unsur-Unsur Pemasaran. Bandung: CV Linda Karya

Saladin, Djaslim.2005. Perilaku Konsumen Dan Pemasaran Strategik. Bandung: Agung Ilmu




DOI: http://dx.doi.org/10.29313/.v0i0.3935

Flag Counter   Â