Koordinasi antar Karyawan Dalam Membangun Brand Image Cups Coffee and Kitchen di Kalangan Konsumen

Firdaus Mohammad Alhaq, Moch Rochim

Abstract


Abstract. Cups Coffee & Kitchen is one of the cafes in the city of Bandung. Cafe by presenting excellent service quality at all times to guests. This satisfaction can be achieved by providing good quality products in terms of food, bevarage, ambience and service. In providing services and satisfaction with consumers, good communication must be done so that consumers can clearly receive the message. This is related to coordination between employees in building the brand image of Cups Coffee and Kitchen The objectives of this research are: (1) To find out the vertical communication of employees Cups Coffee and Kitchen (2) To find out the horizontal communication of employees Cups Coffee and Kitchen (3) To know the diagonal communication of employees of Cups Coffee and Kitchen. The method used in this study is a quantitative method using a descriptive approach. Data collection techniques in this study were questionnaires to all employees, interviews with Cups Coffee and Kitchen consumers and literature studies. The results of this study were that communication by Cups Coffee and Kitchen employees was fairly good. Seeing from vertical, horizontal and diagonal communication of employees. So that coordination by employees can affect the brand image of Cups Coffee and Kitchen. This was revealed by several consumers who were often visited Cups Coffee and Kitchen.

Keywords: Organizational Communication, Coordination, Brand Image, Cups Coffee

 

Abstrak. Cups Coffee & Kitchen adalah salah satu kafe di Kota Bandung. Kafe dengan menyuguhkan kualitas service yang excellent setiap saat kepada tamu. Kepuasan tersebut dapat dicapai dengan memberikan kualitas produk yang baik dari segi food, bevarage, ambience dan service. Dalam memberikan pelayanan serta kepuasan terhadap konsumen harus dilakukan komunikasi yang baik agar konsumen dapat dengan jelas pesan yang diterima nya. Hal itu berbuhungan dengan koordinasi antar karyawan dalam membangun brand image Cups Coffee and Kitchen. Tujuan Penelitian ini adalah : (1) Mengetahui komunikasi vertikal karyawan Cups Coffee and Kitchen (2) Mengetahui komunikasi horizontal karyawan Cups Coffee and Kitchen (3) Mengetahui komunikasi diagonal karyawan Cups Coffee and Kitchen. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kuantitatif dengan menggunakan pendekatan deskriptif. Teknik pengambilan data dalam penelitian ini adalah kuesioner kepada seluruh karyawan, wawancara konsumen Cups Coffee and Kitchen dan studi kepustakaan. Hasil penelitian ini adalah komunikasi yang dilakukan karyawan Cups Coffee and Kitchen sudah terbilang baik. Melihat dari komunikasi vertikal, horizontal dan diagonal karyawan. Sehingga koordinasi yang dilakukan oleh karyawan dapat mempengaruhi brand image dari Cups Coffee and Kitchen. Hal itu di ungkapkan oleh beberapa konsumen yang terbilang sering mengunjungi Cups Coffee and Kitchen.

Kata kunci: Komunikasi organisasi, Koordinasi, Brand Image, Cups Coffee

Keywords


Komunikasi organisasi, Koordinasi, Brand Image, Cups Coffee

Full Text:

PDF

References


Effendy, Onong Uchjana. 2011. Ilmu Komunikasi, Teori dan Praktik., Bandung : Rosda

Fatikhin,Roro. 2014. Cara Sukses Negosiasi & Komunikasi. Bandung: Graha Mulia Utama

Liliweri, Alo. 2014. Sosiologi& Komunikasi Organisasi. Jakarta: Bumi Aksara.

Pace, R. Wayne dan Faules, F. Don. 2001. Komunikasi Organisasi Strategi Meningkatkan Kinerja Perusahaan. Bandung : Rosdakarya

Soemirat, Soleh dkk, Komunikasi Organisasional, Jakarta : Universitas Terbuka, 2000.

Dede Lilis Ch. 2002. “ Pemberdayaan SDM Melalui Kouminkasi Organisasi : Suatu Pendekatan Subjektivis “. Media Tor Vol 3, No 2.




DOI: http://dx.doi.org/10.29313/.v0i0.12767

Flag Counter   Â