Pengaruh Customer Experience dalam Beauty Class Wardah terhadap Loyalitas Konsumen pada Showroom Wardah Ciwalk Bandung

Wulan Aka Yuana, Dede R. Oktini, Nina Maharani

Abstract


Abstract. The purpose of this research is to understand the implementation of the customer experience given wardah in beauty class, to know response consumers on the implementation of the customer experience given wardah in beauty class, to know reponse consumers on the level of loyalty consumers in wardah, and to find how big the influence of customer experience in beauty class wardah to loyalty consumers showrooms wardah ciwalk Bandung. Research methodology used is a method of surveying. Teh kin of carried out is verifikatif. Technique the sample use is a technique non probability of sampling. Population in this research is consumers who follow beauty class wardah. Samples to be taken is consumers who follow beauty class wardah by the number of 100 respondents. Technique data collection used is guidelines the questionnaire. The method of analysis the data used was regression analysis linear simple to know of the relations between variables independence and dependent variable. The results of this research show that there is a customer experience in beauty class wardah of loyalty consumers with the p = 0.000, a correlation coefficient 0.759 (R = 0.759), and coefficients determinan (R-Square/R2) of 57,6%. it means there were influence of customer experienc in beauty class wardah of loyalty consumers

 

Abstrak. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui pelaksanaan customer experience yang diberikan wardah dalam beauty class, untuk mengetahui tanggapan konsumen tentang pelaksanaan customer experience yang diberikan wardah dalam beauty class, untuk mengetahui tanggapan konsumen mengenai tingkat loyalitas konsumen di wardah, dan untuk mencari seberapa besar pengaruh customer experience dalam beauty class wardah terhadap loyalitas konsumen di showroom wardah ciwalk Bandung. Metode penelitian yang digunakan adalah metode survei. Jenis penelitian yang dilaksanakan bersifat verifikatif. Teknik pengambilan sampel yang gunakan adalah teknik non probability sampling. Populasi dalam penelitian ini adalah konsumen yang mengikuti beauty class wardah. Sampel yang diambil adalah konsumen yang mengikuti beauty class wardah dengan jumlah 100 responden. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah pedoman Kuesioner. Metode analisis data yang digunakan adalah Analisis Regresi Linier Sederhana untuk mengetahui arah hubungan antara variabel independen dengan variabel dependen. Hasil penelitian  ini menunjukkan adanya pengaruh customer experience dalam beauty class wardah terhadap loyalitas konsumen dengan nilai p = 0.000, koefisien korelasi sebesar  0.759 (R = 0.759), dan koefisien determinan (R-Square/R2) sebesar 57,6%. Artinya terdapat pengaruh antara customer experience dalam beauty class wardah terhadap loyalitas konsumen.


Keywords


customer experience, customer loyalty

References


Schmitt, B. H. (1999). Experiential marketing: how to get customers to sense, feel, think, act, and relate to your company and brands. New York: Free Press

Griffin, jell. (1995). customer loyalty: how to earn it, how to keep it. New York: United States of America

Schmitt, Bernd. Experience Marketing: Concepts, Frameworks And Consumer Insights. Vol. 5, No. 2 (2010) 55–112. 2011 B. Schmitt. Hal. 69

Kusumawati, Ika Pratama. (2013). Analisis Pengaruh customer Experience Terhadap Minat beli Ulang. Semarang: Unversitas Diponegoro. Hal. 17-18

Sugiyono. 2003. Cetakan kelima. Statistika Untuk Penelitian, Bandung : Alfabeta

Sugiyono. 2013. Cetakan kedelapan belas. Metode penelitian kuantitatif, kualitatif dan R&D, Bandung : Alfabeta




DOI: http://dx.doi.org/10.29313/.v0i0.5367

Flag Counter   Â