Hubungan antara Strategi Public Relations House Of Farah dengan Citra Perusahaan

Erica Marisa, Wulan Tri Gartanti

Abstract


Abstract.Culinary development in Indonesia is getting talked about by people, mainly in the city of Bandung. Sparking businesses to compete and innovate in marketing his specialties. One of them is to create a restaurant that can be accepted by consumers. Similarly to that done by the typical Middle Eastern restaurants from Bandung, House Of Farah. House Of Farah doing public relations strategy in order to lead a good corporate image in the eyes of consumers. This study aims to determine the relationship between public relations strategy House Of Farah corporate image. The method used in this research is quantitative method the correlational approach where the methods to examine the relationship/influence between the variables and aims to examine the extent to which variation in a factor associated with variations in other factors. Then the results obtained describe the relationship between public relations strategy with the company's image. Based on the survey results revealed that there is a relationship between the pull strategy public relations (attract the attention of consumers) House Of Farah with the image of the company, there is a relationship between the push strategy of public relations (encourage/stimulate consumer) House Of Farah with the image of the company, there is a relationship between pass strategy public relations (affecting consumers) House of Farah corporate image, the relationship between public relations strategy House of Farah corporate image.

Abstrak.Perkembangan kuliner di Indonesia semakin hangat dibicarakan oleh masyarakat, terutama di Kota Bandung. Sehingga memicu para pelaku usaha untuk bersaing dan melakukan inovasi dalam memasarkan masakan khas miliknya. Salah satunya adalah dengan cara membuat restoran yang dapat diterima oleh konsumen. Begitu pula dengan yang dilakukan oleh restoran khas Timur Tengah asal Bandung, House Of Farah. House Of Farah melakukan strategi public relations agar dapat menimbulkan citra perusahaan yang baik dimata konsumen. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara strategi public relations House Of Farah dengan citra perusahaan. Metode yang digunakan dalam penelitian ini ialah metode penelitian kuantitatif pendekatan korelasional dimana metode yang meneliti hubungan/pengaruh antara variabel-variabel dan bertujuan untuk meneliti sejauh mana variasi pada suatu faktor berkaitan dengan variasi pada faktor yang lain. Kemudian hasil yang didapat menggambarkan hubungan antara strategi public relations dengan citra perusahaan. Berdasarkan hasil penelitian diketahui bahwa terdapat hubungan antara pull strategy public relations (menarik perhatian konsumen) House Of Farah dengan citra perusahaan, terdapat hubungan antara push strategy public relations (mendorong/merangsang konsumen) House Of Farah dengan citra perusahaan, terdapat hubungan antara pass strategy public relations (mempengaruhi konsumen) House Of Farah dengan citra perusahaan, terdapat hubungan antara strategi public relations House Of Farah dengan citra perusahaan.


Keywords


Strategic Public Relations, Corporate Image, Restaurants

References


Ruslan, Rosady. 2010. Manajemen Public Relations&Media Komunikasi. Jakarta:

PT Raja Grafindo Persada.

Sugiyono. (2011). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif Dan R&D. Bandung:CV. Alfabeta.




DOI: http://dx.doi.org/10.29313/.v0i0.5850

Flag Counter   Â