Pengaruh Store Athmosphere terhadap Keputusan Pembelian Konsumen (Survei Pada Konsumen Pasteur Sandang Factory Outlet)

Ahmad Faizal Maulana Anhar, Ratih Tresnati, Septiana Estri Mahani

Abstract


Abstract. This study attempts to understand the implementation of the Store Athmosphere in Pasteur Sandang Factory Outlet, do respondents on the implementation of the Store Athmosphere in Pasteur Sandang Factory Outlet, how the decision the purchase of consumers Pasteur Sandang Factory Outlet and how influence store athmosphere of the decision the purchase. Research methodology that is used is a method of surveying .The kind of research carried out are verifikatif. Engineering the sample use is a technique non probability sampling .The population in this research was consumers Pasteur Sandang Factory Outlet. Samples to be taken is consumers Pasteur Sandang Factory Outlet by the number of 100 respondent . Data collection techniques used are a guide the questionnaire .The method of analysis the data used was simple linear regression analysis to know the direction of the relation between variable independent and dependent variable. The result of this research showed that the implementation of the Pasteur Sandang Factory Outlet good, the average score on the highest variable x ( store athmosphere is located in indicators front of the store store and the average score the lowest in indicators the price tag. In general variable y ( a decision a purchase ) the average score on the highest indicators a method of the purchase and the average score the lowest in indicators choice products. Is the significant between store athmosphere on purchase decision of 43,9 %.

 

Abstrak. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pelaksanaan Store Athmosphere pada Pasteur Sandang Factory Outlet, bagaimana tanggapan responden tentang pelaksanaan Store Athmosphere pada Pasteur Sandang Factory Outlet, bagaimana keputusan pembelian konsumen Pasteur Sandang Factory Outlet dan bagaimana pengaruh Store Athmosphere terhadap keputusan pembelian. Metode penelitian yang digunakan adalah metode survei. Jenis penelitian yang dilaksanakan bersifat verifikatif. Teknik pengambilan sampel yang gunakan adalah teknik non probability sampling. Populasi dalam penelitian ini adalah konsumen Pasteur Sandang Factory Outlet. Sampel yang diambil adalah   konsumen Pasteur Sandang Factory Outletdengan jumlah 100 responden. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah pedoman Kuesioner. Metode Analisis data yang digunakan adalah Analisis Regresi Linier Sederhana untuk mengetahui arah hubungan antara variabel independen dengan variabel dependen. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa pelaksanaanStore Athmosphere pada Pasteur Sandang Factory Outlet baik, nilai rata-rata tertinggi pada variabel X (Store Athmosphere) berada pada indikator bagian depan toko dan nilai rata-rata terendah pada indikator label harga. Secara umum variabel Y (Keputusan Pembelian) nilai rata-rata tertinggi pada indikator metode pembelian dan nilai rata-rata terendah pada indikator pilihan produk. Terdapat pengaruh yang signifikan antara Store Athmosphere terhadap keputusan pembelian sebesar sebesar 43,9%.


Keywords


store athmosphere, purchase decision.

References


Kotler, Philip & Kevin Lane Keller. 2012, Marketing Management 13. New Jersey : Pearson Prenticfe Hall, Inc.

Levy & Weitz 2007. Retail Management 6th edition. United States Of America : McGraw-Hill International.

Christina Widya Utami. 2010. Manajemen Ritel, Edisi 2, Salemba Empat. Jakarta.

Berman, Barry and Joel R. Evans. 2007, Retail Management.

Sugiyono. 2012. Memahami Penelitian Kualitatif. Bandung : Alfabet




DOI: http://dx.doi.org/10.29313/.v0i0.5206

Flag Counter   Â