Pengaruh Kepercayaan terhadap Keputusan Pembelian di Instagram Faithfootball

Angga Surya Kusumah, Ratih Tresnati

Abstract


Abstract. This study aims to determine how the company’s effort in increase trust, how Faithfootball consumer to trust, how Faithfootball consumer purchasing decision dan how trust influence on purchasing decision.The method used is survey method. The type of research is verification . Conducted using data collection techniques incidental sampling using a sample of 100 respondents who is an consumer faithfootball on instagram. Analysis of the data used to test the hypotesis is regresion analysisThese result indicate that the implementation of trust used by Faithfootball on Instagram classified as weak . The highest average value of the variable X (Trust) are in indicator integrity and the lowest average score on the indicator of the willingness to depend. In general, the variabel Y (Purchasing Decision) the highest average value at the purchase product and the lowest indicator to the purchase seller . there are significant influence on trust toward purchasing decision and the influence of variable between X and T is 34,7 %

 

Abstrak. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui upaya peningkatan kepercayaan di instagram Faithfootball, bagaimana tanggapan konsumen terhadap kepercayaan, bagaimana keputusan pembelian konsumen Faithfootball dan bagaimana pengaruh kepercayaan terhadap keputusan pembelian.Metode penelitian yang digunakan adalah metode survey. Jenis penelitian yang dilaksanakan bersifat verifikatif. Teknik dalam pengambilan sample Incidental Sampling dengan jumlah 100 sampel responden konsumen Faithfootball di Instagram. Analisis data yang digunakan untuk menguji hipotesis adalah analisis regresi.Hasil penelitian ini menunjukan bahwa upaya peningkatan kepercayaan di instagram faithfootball masih kurang baik. Nilai rata-rata tertinggi pada variabel X (Kepercayaan) pada konsumen Faithfootball di Instagram berada pada indikator integrity dan nilai rata-rata terendah pada indikator willingness to depend. Secara umum variabel Y (Keputusan Pembelian) nilai rata-rata tertinggi pada indikator pemilihan produk dan nilai rata-rata terendah pada indikator pemilihan penjual. Terdapat pengaruh yang signifikan antara kepercayaan terhadap keputusan pembelian dan besar pengaruh antara variabel X dan Y sebesar 34,7%


Keywords


Trust, Purchasing Decision

References


Kertajaya, H. (2013) On brand. Bandung: PT Mizan Pustaka

Kotler, Philip & Kevin Lane Keller. 2012, Marketing Management 13. New Jersey : Pearson Prenticfe Hall, Inc.

Jarvenpaa, S.L. & Tractsinky, N (1999). Consumer Trust in an Internet Store: A Cross Cultural Validation. Artikel. www.ascusc.org

Elisa, Ingge Mujiayana (2013). Analisis Faktor-Faktor Yang Memperngaruhi Keputusan Pembelian Via Internet Pada Toko Online,18(2), hal 143-152

Mcknight, D. H., V , Choudry., & C. J. Kacmar. (2002). Developing And Validating Trust Measure for E-Commerce: An Integeative Typology. Information System Research. 13(3), 334-59. Michigan: Michigan State University

Mowen, John, C dan Michael Minor. 2002. Perilaku Konsumen. Jilid Kedua. Jakarta: Erlangga

Mukherjee, Avinandan and Nath Orithwiraj. 2003, A model of Trust in Online Relathionship Banking. International Joutnal of Bank Marketing, Vol 21 No.9/10,2207 pp. 1173-120

Sugiyono.2012. Memahami Penelitian Kualitatif. Bandung : ALFABET




DOI: http://dx.doi.org/10.29313/.v0i0.5185

Flag Counter   Â