Pengaruh Store Atmosphere dan Harga terhadap Keputusan Pembelian pada Steak Ranjang Dipatiukur Bandung
Abstract
Abstract. The purpose-of this study was to determine the Implementation of Store Atmosphere and Prices offered at Steak Dipatiukur Bandung, to find out the responses of respondents regarding Store Atmosphere offered, to find out the responses of respondents regarding the prices offered, to find out the responses of respondents regarding purchasing decisions, to determine the magnitude of influence store atmosphere on purchasing decisions, to find out the influence of price on purchasing decisions, and to determine the influence of store atmosphere and prices on purchasing decisions. The research method used is a survey method, this type of research is descriptive verification. The sampling technique usedqwas accidental sampling. The population in this study wereq100 respondents who bought Steak products. Data collection techniques used were questionnaires. Data analysis method used is multiple linear analysi to determine the direction of the relationship between the independent variable (X) with the dependent variable (Y). The results of this study state that the application of Store atmosphere and the price offered by Steak Ranjang is not optimal and there is still much to be improved. Respondents regarding Store atmosphere and prices offered by Steak Beds in the sufficient category. Respondents regarding the decision to purchase Steak Ranjang in the category are sufficient. There is a significant partial effect between Store Atmosphere on purchasing decisions on Dipatiukur Bandung Steak Ranjang, there is a partially significant effect between prices onqpurchasing decisions, and there is a simultaneous influence between store atmosphere and prices on purchasing decisions.
Keywords: Store Atmosphere, Price, Purchase Decision
Â
Abstrak. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui Penerapan Store Atmosphere dan Harga yang ditawarkan di Steak Ranjang Dipatiukur Bandung, untuk mengetahui tanggapan responden mengenai Store Atmosphere yang ditawarkan, untuk mengetahui tanggapan responden mengenai Harga yang ditawarkan, untukqmengetahuiqtanggapanqrespondenqmengenaiqkeputusanqpembelian,quntukqmengetahuiqbesar pengaruh store atmosphere terhadap keputusan pembelian, untuk mengetahui besar pengaruh harga terhadap keputusan pembelian, dan untuk mengetahui besar pengaruh store atmosphere dan harga terhadap keputusan pembelian. Metode penelitian yangqdigunakan adalah metode survey, jenis penelitian ini adalah deskriptif verifikatif. Teknik pengambilan sampel yang digunakan adalah accidental sampling. Populasi dalam penelitian ini adalah 100 responden yang membeli produk Steak Ranjang. Teknikqpengumpulan dataqyangqdigunakanqadalahqKuesioner. Metode analisis data yang digunakan adalah analisis linier berganda untuk mengetahui arah hubungan antara variabel independent (X) dengan variabel dependent (Y). Hasil penelitian ini menyatakan bahwa penerapan Store atmosphere dan Harga yang ditawarkan Steak Ranjang belum optimal dan masih banyak yang harus diperbaiki. Tanggapan respondenqmengenai Store atmosphere dan Harga yang ditawarkan Steak Ranjang dalam kategori cukup. Tanggapan responden mengenai keputusan pembelian Steak Ranjang dalam kategoriqcukup. Terdapat pengaruh secara parsial signifikan antara Store Atmosphere terhadap keputusan pembelian pada Steak Ranjang Dipatiukur Bandung, terdapat pengaruh signifikan secara parsial antara harga terhadap keputusan pembelian, dan terdapat pengaruh secara simultan antara store atmosphere dan harga terhadap keputusan pembelian.
Kata kunci: Store Atmosphere, Harga, Keputusan Pembelian
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Berman, B., Evans, J. R. & Chatterjee, P., 2018. Retail Management A strategic Approach Thirteenth Edition. United Kingdom: Pearson Education Limited.
Kotler, P. & Keller, K. L., 2016. Marketing Management. Boston: Pearson Education.
Kanuk, S. &., 2016. Perilaku Konsumen. Jakarta: Prentice Hall.
Sugiyono, 2017. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif,dan R&D. Bandung: Alfabeta,CV.
Nesia, J., 2017. Pengaruh Store Atmosphere Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Kasus Pada Morning Glory Cafe Kesatriaan Bandung.
Ramadhanti, S. H., 2017. Pengaruh Store Atmosphere dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Pada Konsumen Excelso Jalan Sulawesi No.71 Surabaya).
DOI: http://dx.doi.org/10.29313/.v0i0.17759
  Â