Pengaruh Digital Marketing dan Sales Promotion Terhadap Impulse Buying pada Situs Berrybenka.com (Studi pada Masyarakat Kota Bandung)

Muhamad Fadhil Anshari, Septiana Estri Mahani

Abstract


Abstract. The purpose of this study is to find out the application of Digital Marketing by berrybenka.com, to find out the Sales promotion at berrybenka.com, to find out Impulse Buying at berrybenka.com and to find out how much influence Digital Marketing and Sales Promotion have on Impulse Buying. This research was conducted at the berrybenka.com site. The method used is survey method and sample withdrawal technique is non probability accidential sampling. This type of research is quantitative verification. The population in this study is berrybenka.com consumers. The sample taken was 100 respondents. Data analysis method used is multiple linear analysis aims to determine the direction of the relationship between the independent variable (X1) and the independent variable (X2) with the dependent variable. The results of this test state that the variable Digital Marketing partially has a significant effect on Impulse Buying, and variable Sales Promotion partially has a significant effect on Impulse Buying. And in a variable manner Digital Marketing and Sales Promotion have a significant effect on Impulse Buying at berrybenka.com.

Keywords: E-Commerce, Digital Marketing, Sales Promotion, Impulse Buying, Berrybenka.com

 

Abstrak. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui Penerapan Digital Marketing yang dilakukan oleh berrybenka.com, untuk mengetahui Sales promotion di berrybenka.com, untuk mengetahui Impulse Buying pada berrybenka.com dan untuk mencari seberapa besar pengaruh Digital Marketing dan Sales Promotion terhadap Impulse Buying. Penelitian ini dilakukan pada situs berrybenka.com. Metode yang digunakan adalah metode survei dan teknik penarikan sample adalah  non probability accidential sampling. Jenis penelitian ini adalah verifikatif kuantitatif. Populasi dalam penelitian ini adalah konsumen berrybenka.com. Sample yang diambil adalah 100 orang responden. Metode analisis data yang digunakan adalah analisis linear berganda bertujuan untuk mengetahui arah hubungan antara variable independen (X1) dan variable independen (X2) dengan variable dependen. Hasil pengujian ini menyatakan bahwa variable Digital Marketing secara parsial berpengaruh signifikan terhadap Impulse Buying, dan variable Sales Promotion secara parsial berpengaruh signifikan terhadap Impulse Buying. Dan Secara Stimultan variable Digital Marketing dan Sales Promotion berpengaruh signifikan terhadap Impulse Buying pada situs berrybenka.com.

Kata Kunci : E-Commerce, Digital Marketing, Sales Promotion, Impulse Buying, Berrybenka.com


Keywords


E-Commerce, Digital Marketing, Sales Promotion, Impulse Buying, Berrybenka.com

Full Text:

PDF

References


Belch, George and Belch, Michael. (2007). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communication Perspective, New York: McGraw Hill.

Kotler, Philip and Kevin Keller. (2012). Marketing management 14 E, New Jersey: Pearson.

Lukman, Enricko. (2015). 5 Model Bisnis E-commerce di Indoneisa, dalam www.id.techinasia.com/5-model-bisnis-ecommerce-di-indonesia/, 1 April 2015.

Prisgunanto, Ilham. (2006). Komunikasi Pemasaran Strategi dan Taktik, Bogor: Ghalia Indonesia.




DOI: http://dx.doi.org/10.29313/.v0i0.13145

Flag Counter   Â