STRATEGI PROMOSI URBAN COULTURE MELALUI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM DALAM MEMPERKENALKAN PRODUK

Wahyu Hidayat, Wulan Trigartanti

Abstract


Abstract promotion strategy is defined as a promotional strategy planned activities with the intention of persuading, inducing consumers to want to buy the company's products that aim to increase sales expected to be achieved and promotion strategy is also useful to introduce the product to prospective customers, one of which Urban Coulture in introducing their products through social media instagram.

From the other side, Urban Coulture doing promotional strategy to introduce the products they sell, through social media Instagram Urban Coulture this promotion, social media Instagram chosen because this medium provides the features needed to promote that Urban Coulture assess social media is very fitting for Urban Coulture promotion strategy in introducing their products.

Researchers used a descriptive method in depth interview. Researcher observation, observe, and analyze systematically with valid data as it is in the field. so as to draw conclusions relevant to the issue of Urban Coulture promotion strategies through social media Instagram in introducing the product by conducting interviews, observation, and literature study. Interviews were conducted to those associated with the PR and marketing research that also serves as an admin Instagram of Urban Coulture.

Keywords: Promotion, Instagram, Urban Coulture, Products

Abstrak strategi promosi diartikan sebagai strategi promosi merupakan kegiatan yang direncanakan dengan maksud membujuk, merangsang konsumen agar mau membeli produk perusahaan sehingga tujuan untuk meningkatkan penjualan diharapkan dapat tercapai dan strategi promosi juga berguna untuk memperkenalkan produk kepada calon  konsumen, salah satunya Urban Coulture dalam memperkenalkan produk mereka melalui media social instagram.

Dari sisi lain, Urban Coulture melakukan strategi promosi untuk memperkenalkan produk yang mereka jual, melalui media social Instagram inilah Urban Coulture melakukan promosi, media social Instagram dipilih karena media ini menyediakan fitur-fitur yang diperlukan untuk berpromosi sehingga Urban Coulture menilai media social ini sangat pas untuk strategy promosi Urban Coulture dalam memperkenalkan produk mereka.

Peneliti menggunakan metode deskriptif dengan pendekatan wawancara secara mendalam. Peneliti melakukan observasi, mengamati, dan menganalisis secara sistematis dengan data-data valid sesuai dengan yang ada di lapangan. sehingga dapat mengambil kesimpulan yang relevan dengan permasalahan strategi promosi Urban Coulture melalui media social Instagram dalam memperkenalkan produk dengan cara melakukan wawancara, observasi, dan studi kepustakaan. Wawancara dilakukan kepada orang yang berkaitan dengan dengan penelitian yaitu marketing PR dan sekaligus merangkap sebagai admin Instagram dari Urban Coulture.

Kata kunci : Promosi, Instagram, Urban Coulture, Produk




DOI: http://dx.doi.org/10.29313/.v0i0.300

Flag Counter   Â