Marketing Strategy Implementation Effectiveness by Arisan System for the Products “Mulia†in Improving Customer Numbers of PT Pegadaian Syariah of Pajajaran Branch
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Bahasa Indonesia)References
Ahmad Zain, Hukum Arisan Dalam Islam, (Online), (http://www.ahmadzain.com/read/karya-tulis/166/hukum-arisan-dalam-islam/, 02 Agustus 2015)
Ali Hasan, Marketing, MedPress, Yogyakarta, 2008.
Fandy Tjiptono, Strategi Pemasaran, ANDI, Yogyakarta, 2008.
Hendra Teguh (dkk), Manajemen Pemasaran: Analisis Perencanaan, Implementasi dan Kontrol, PT Prenhallindo, Jakarta, 1997.
Hermawan Kartajaya dan Muhammad Syakir Sula, Syariah Marketing, Mizan: Mark Plus & Co, Bandung, 2006.
Istijanto, Enam Puluh Tiga Kasus Pemasaran Terkini Indonesia, PT. Elex Media Komputindo, Jakarta, 2007.
Kasmir, Pemasaran Bank, Kencana Prenada Media Group, Ed. Revisi, Cet. 3, Jakarta, 2004.
Muhammad Ali, Kamus Lengkap Bahasa Indonesia Modern, Pustaka Amani, Jakarta, 1996.
Neisha Diva, Manfaat Arisan, (Online), (http://neisha-diva.blogspot.com/2008/06/apa-manfaat-arisan.html, 24 Agustus 2015)
Nita Febri, Positif dan Negatif Arisan, (Online), (http://nitafebri.multiply.com/journal/item/169/Positif_dan_Negatif_Arisan, 24 Agustus 2015)
Philip Kotler dan Armstrong, Dasar-dasar Pemasaran, Prehanllindo, Jakarta, 1997.
DOI: http://dx.doi.org/10.29313/syariah.v0i0.2326
  Â