Cipta Cita

Rizky Alfisyahri

Abstract


Abstract. In this modern era, there are many aspects of life that grow along with the times. One of the aspects that grow along with the times is how the young generation perceives it today. We need to realize that the development of life in the future has an effect on the hands of the nation's successors, namely the younger generation. Entrepreneurship has developed within the current generation of young people, so they can create many fields of work for society. However, they as business actors also need assistance with continuous encouragement so that their businesses can be more successful, develop and progress. Seeing this fact makes the creator of the work try to dig deeper and want to give a new presentation to the audience, one of which is by creating a new program on television. For this reason, the Cipta Cita television program is present, in this program viewers will be invited to hear and see the activities of the young character's life. For more details, the Cipta Cita program will be broadcast once a week at 09:00 WIB, Sundays on Kompas TV. With the Cipta Cita program, hope that this program can provide information as well as motivation for doing business for the Indonesian people.

Keywords: TV Programs, Feature Profiles, Young Entrepreneurs, Entrepreneur

Abstrak. Di era sekarang yang sudah modern ini, sangat banyak aspek-aspek dalam kehidupan yang tumbuh bersamaan dengan berkembangnya zaman. Aspek yang ikut berkembang bersamaan dengan kemajuan zaman ini salah satunya adalah bagaimana cara melihat generasi muda di masa kini. Perlu kita sadari bahwa perkembangan kehidupan di masa mendatang berpengaruh di tangan para penerus bangsa yaitu generasi muda. Kewirausahaan telah berkembang dilingkup generasi anak muda saat ini, maka mereka bisa mewujudkan sebuah bidang pekerjaan yang banyak untuk orang banyak. Akan tetapi, mereka sebagai pelaku usaha pun butuh pendampingan dengan terus dorongan supaya usaha mereka dapat lebih sukses, berkembang dan maju. Dengan kenyataan tersebut membuat pencipta karya mencoba untuk mengulik lebih dalam dan ingin membagikan sebuah sajian baru ke pemirsa salah satunya dengan menciptakan program baru di televisi. Untuk itu hadir program acara televisi Cipta Cita, dalam acara ini pemirsa akan diajak mendengar dan melihat aktivitas kehidupan si Tokoh Muda. Untuk lebih detilnya program acara Cipta Cita akan disiarkan seminggu sekali jam 09:00 WIB, hari Minggu di Kompas TV. Dengan adanya program Cipta Cita, pencipta karya berharap program ini dapat memberikan informasi sekaligus motivasi dalam berbisnis bagi masyarakat Indonesia.

Kata Kunci: Program TV, Feature Profil, Pengusaha Muda, Wirausaha


Keywords


Program TV, Feature Profil, Pengusaha Muda, Wirausaha

Full Text:

PDF

References


Anton Mabruri Kn. (2018). Panduan Produksi Acara TV Non-Drama.

In Manajeman Produksi dan Penulisan Naskah.

Bustomi, T., H. Kridalaksana, A., & Fachruddin, F. (2018). Aplikasi Media Pembelajaran Bahasa Indonesia Berbasis Multimedia. Sebatik. https://doi.org/10.46984/sebatik .v10i1.58

Cahya, B. T., Nuruddin, A., & Ikhsan, (2017). Islamic Social Reporting: From the Perspectives of Corporate Governance Strength, Media Exposure and the Characteristics of Sharia Based Companies in Indonesia and its Impact On Firm Value. IOSR Journal of Humanities and Social Science. https://doi.org/10.9790/0837- 2205107178

Cangara, H. (2017). Perencanaan dan Strategi Komunikasi. In Jakarta: PT RajaGrafindo Persada.

Cangara H. (2011). Komunikasi Politik ;Konsep, teori dan strategi. In Communication Science.

Christians, C. G., Glasser, T. L., McQuail, D., Nordenstreng, K., & White, R. A. (2009).

Normative theories of the media: Journalism in democratic societies. In Normative Theories of the Media: Journalism in Democratic Societies. https://doi.org/10.5860/choice.4 7-1837

Drs. Tommy Suprapto, M.S. Berkarir Di Bidang Broadcasting, (Yogyakarta: CAPS, 2013), hlm 61-62.

Effendy, O. U. (2011). Ilmu Komunikasi, Teori dan Praktek. In Komunikasi dalam sebuah organisasi.

Effendy, O. U. (2003). Ilmu, Teori dan Filsafat Komunikasi. In Citra Aditya.

Fachruddin, F. (2017). Pengembangan Daya Kreatif (Creative Power) Melalui Dunia Sekolah: Identifikasi Isu. Sukma: Jurnal Pendidikan. https://doi.org/10.32533/01105. 2017

Handoyo, A. B. (2013). Sistem Pengamanan Data Pemilihan Umum e-Voting dengan Menggunakan Algoritma SHA-

1. Makalah IF3058 Kriptografi - Sem. II.

Hidajanto Djamal dan Andi Fachruddin. (2011). Dasar-Dasar Penyiaran. Jakarta: Kencana.

Jaafar, M., & Nuruddin, A. R. (2012). The development of public and private construction procurement systems in the Malaysian construction industry. Journal of Design and the Built Environment.

Morrisan. (2016). Tingkat Partisipasi Politik dan Sosial Generasi Muda. Visi Komunikasi.

Morrison, H. (2017). Directory of Open Access Journals (DOAJ). The Charleston Advisor. https://doi.org/10.5260/chara.18.3.25

Mulyana, D., & Rakhmat, J. (2010). Komunikasi antarbudaya In Penantar Komunikasi antarbudaya.

Prof. Sendjaja, S. D. (2014). Memahami Teori Komunikasi: Pendekatan, Pengertian, Kerangka Analis, dan Perspektif. Teori Komunikasi.

Proferes, N. T. (2017). Film Directing Fundamentals: see your film before shooting. Ekp.

Sendjaja, S. D. P. . (2014). Komunikasi: Signifikansi, Konsep, dan Sejarah.Komunikasi: Signifikansi, Konsep, Dan Sejarah.

Suryana. (2019). Kewirausahaan Pedoman Praktis: Kiat dan Proses Menuju Sukses. Journal of Chemical Information and Modeling.

Suryana, Ms. (2012). Metodologi Penelitian : Metodologi Penelitian Model Prakatis Penelitian Kuantitatif dan Kualitatif. Universitas Pendidikan Indonesia.

Triartanto, Y. (2015). KREDIBILITAS TEKS HOAX Di MEDIA

SIBER Triartanto Jurnal Komunikasi. Ilmiah.

Tsunoda, T., & Hoshino, M. (2008). Automatic metadata expansion and indirect collaborative filtering for TV program recommendation system. Multimedia Tools and Applications. https://doi.org/10.1007/s11042- 006-0077-4

Wibowo, I. S. W. (2013). Semiotika komunikasi. In ウイルス.

Wimmer, R. D., & Dominick, J. R. (2011). Mass media research: an introduction. In Wadsworth Series.

Zakiah, K., Baksin, A., & Putri, D. W. (2020). Development of Media Literation on Group of Vocational School Students. https://doi.org/10.2991/assehr.k.200225.085




DOI: http://dx.doi.org/10.29313/.v7i1.27252

Flag Counter   Â