Brand Repositioning Eiger sebagai Produk Outdoor

Hasan Maulana Akbar, Rini Rinawati

Abstract


Abstract. In creating a strong brand in the minds of customer positioning provides guidance to create a positive image and brand achievement in the minds of customers. Repositioning is the way you adjust perceptions, either perceptions about yourself or about your competitors. This study discusses the brand Repositioning Eiger. The purpose of this study is to find out Eiger repositioning the product in the minds of customers. Such matters include Eiger's activities for positioning the products it possesses such as eiger steps in performing repositioning, building values, or categories that Eiger possesses. The method chosen in this research is qualitative method where the research is viewed from the subjective, and the study taken in this research is a case study where the researcher examines the situation or new phenomenon made Eigerindo MPI company in carrying out repositioning. The results in this study Eiger change the tagline company as repositioning. At the beginning the real adventure gear became a tropical adventure with the change of tagline / concept. Eiger also changed its logo by making a triangle that was originally round, after which Eiger is now moving in the tropical realm with high quality make added than other products, as a category and which distinguishes Eiger with other products ie Eiger has various categories namely mounteenering, ridding, outentic 1989.

Keywords: Positioning, Repositioning, competitive Refrence Framework, POD, and POP


Abstrak. Dalam menciptakan merek yang kuat dalam benak pelanggan positioning memberikan panduan untuk menciptakan citra positif dan capaian merek dalam benak pelanggan.  Repositioning adalah cara anda menyesuaikan persepsi, baik persepsi-pesepsi tentang diri anda atau tentang pesaing anda. Penelitian ini membahas tentang brand Repositioning Eiger. Tujuan penelitian ini untuk mengetahui Eiger memposisikan ulang produknya dalam benak pelanggan. Seperti hal-hal yang meliputi kegiatan Eiger untuk pemosisian produk yang dimilikinnya seperti langkah eiger dalam melaksanakan repositioning,  membangun nilai, ataupun kategori yang Eiger miliki. Metode yang dipilih dalam penelitian ini yaitu metode kualitatif dimana penelitian dilihat dari sisi subjektifnya, dan studi yang diambil dalam penelitian ini yaitu studi kasus dimana peneliti mengkaji situasi atau fenomena baru yang dibuat perusahaan Eigerindo MPI dalam melaksanakan repositioning. Hasil dalam penelitian ini menunjukan Eiger merubah tagline perusahaan sebagai reposisi. Yang pada awalnya the real adventure gear menjadi tropical adventure dengan berubahnya tagline/konsep tersebut Eiger pun merubah logonya dengan menjadikanna segitiga yang pada awalnya bulat, setelah itu Eiger yang kini bergerak dalam ranah tropis dengan kualitas tinggi menjadikan nilah tambah dibandingkan produk lain, sebagai kategori dan yang membedakan Eiger dengan produk lain yaitu Eiger mempunyai berbagai kategori yaitu mounteenering, ridding, outentic 1989.

Kata kunci: Positioning, Repositioning, Kerangka refrensi kompetitif, POD, dan POP


Keywords


Positioning, Repositioning, Kerangka refrensi kompetitif, POD, dan POP

Full Text:

PDF

References


Kotler, Philip, dkk. 2009. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Penerbit Erlangga.

Trout, Rivkin. 2010, Repositioning. Jakarta: Elex Media Komputi Indo

Tjiptono, Fandi dan Gregorius Chandra. 2012. Pemasaran Strategik. Yogyakarta: Andi

Noor Rosyad Udung. 2011. Pengaruh Komunikasi Pemasaran terhadap Perluasan Pangsa Pasar. Mimbar Jurnal Sosial dan Pembangunan. Vol. XXVII, No. 2. Desember. 2011. ISSN: 0215-8175. 213-224




DOI: http://dx.doi.org/10.29313/.v0i0.9446

Flag Counter   Â