Hubungan antara Desain Kemasan Iklan Lazada dengan Brand awareness Konsumen

Luthfi Nahar Nur Rezza, Mochamad Rohim

Abstract


Abstrak. Advertising packaging design is one of the factors that is one way for a company to test the effectiveness of advertising in raising awareness to consumers, one of the leading domestic Online Shop companies doing attractive promotions namely Lazada, with the application of advertising Packaging Design using a reverse Billboard. The purpose of this study was to determine the relationship between Lazada Ad Packaging Design and consumer Brand Awareness through the dimensions of Packaging Design namely Memoreablle and Easy To Read. The research methodology used in this study is A Quantitative Correlation Studies. And the results of the research / conclusions are the Relationship between Ad Packaging Design Lazada and Brand Awareness Consumers have a strong relationship. In the two indicators that are the objectives of the study, Lazada Ad Packaging Design using the inverted BIlboard has a strong relationship in the perspective of the researcher and the audience.

Keyword: Packaging Design,Brand Awareness, Lazada


Abstrak. Desain Kemasan iklan  adalah salah satu faktor yang menjadi salah satu cara sebuah perusahaan untuk menguji efektifitas iklan dalam menumbuhkan Awareness kepada konsumen, salah satu perusahaan Online Shop ternama dalam negeri  melakukan promosi menarik yaitu Lazada, dengan penerapan Desain Kemasan iklan menggunakan Papan Billboard terbalik. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui hubungan antara Desain Kemasan Iklan Lazada dengan Brand Awareness konsumen melalui dimensi Desain Kemasan yaitu Memoreablle dan Easy To Read. Metodologi penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah Studi Korelasi Kuantitatif. Dan hasil penelitian / simpulannya adalah Hubungan antara Desain Kemasan Iklan Lazada dengan Brand Awareness Konsumen memiliki hubungan yang kuat. Dalam 2 indikator yang menjadi tujuan penelitian, Desain Kemasan Iklan Lazada menggunakan papan BIlboard terbalik memiliki hubungan yang kuat dalam sudut pandang peneliti serta para audience.

Kata Kunci :Desain Kemasan, Brand Awareness, Lazada

Keywords


Desain Kemasan, Brand Awareness, Lazada

Full Text:

PDF

References


Kevin Lane Keller., 2003, Strategic Brand Manajemen, Second Edition, Prentice Hall.

Kotler, Amstrong. 2001. Prinsip-prinsip pemasaran, Edisi keduabelas, Jilid I.

Sugiyono. 2012. Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung Alfabeta

Rahmat , Jalaludin. 2004. Metode Penelitian Komunikasi. Rosdakarya: Bandung

Rangkuti, Freddy (2002), Measuring Customer Satisfaction, Penerbit PT Gramedia Pustaka Utama jakarta




DOI: http://dx.doi.org/10.29313/.v0i0.15862

Flag Counter