Promosi Pospay oleh PT Pos Indonesia (Persero)

Angga Purnama

Abstract


Abstract.Angga Purnama 10080013373. This research entitled Pospay Promotion Activities by PT Pos Indonesia (Persero), Descriptive Study of Consumer Response on Pospay Promotion conducted by PT Pos Indonesia in Bandung. This study aims to determine the response of consumers regarding the promotion pospay conducted by PT Pos Indonesia in Bandung. Researchers examine this by using response cognitive theory and marketing mix model presented by Philips Kotler including Advertising, Event and Experience, Public Relations, and Online and Social Media Marketing. Researchers use descriptive quantitative methods. Data collection techniques used in this research is a questionnaire. Researchers get the number of postpay consumer population in Bandung as many as 9820 people, from the population taken sample of 100 respondents based on calculations performed using slovin formula. Based on data taken from 100 respondents, the researchers got the conclusion that the pospay promotion made by PT Pos Indonesia in Bandung City in the aspect of Advertising, Public Relations and Online and Social Media Marketing is good. However, for the Event and Experience aspect get the acquisition is still less effective by obtaining a neutral value.

Keywords :Marketing Communication, Promotion


Abstrak. Angga Purnama 10080013373. Penelitian ini berjudul Kegiatan Promosi Pospay oleh PT Pos Indonesia (Persero) Studi Deskriptif Mengenai Tanggapan Konsumen pada Promosi Pospay yang dilakukan oleh PT Pos Indonesia di Kota Bandung. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui tanggapan konsumen mengenai promosi pospay yang dilakukan oleh PT Pos Indonesia di Kota Bandung. Peneliti meneliti hal ini dengan menggunakan teori kognitif respon dan model marketing mix yang dikemukakan oleh Philips Kotler di antaranya Advertising, Event and Experience, Public Relations, serta Online and Social Media Marketing. Peneliti menggunakan metode kuantitatif deskriptif. Teknik pengumpulan data yang digunakan dalam penelitian ini adalah angket. Peneliti mendapatkan jumlah populasi konsumen pospay di Kota Bandung sebanyak 9820 orang, dari populasi diambil sampel sebanyak 100 responden berdasarkan perhitungan yang dilakukan menggunakan rumus Slovin. Berdasarkan data yang diambil dari 100 responden, peneliti mendapat kesimpulan bahwa promosi yang dilakukan oleh pospay oleh PT Pos Indonesia di Kota Bandung dalam aspek Advertising, Public Relations serta Online and Social Media Marketing sudah baik. Namun untuk aspek Event and Experience mendapat perolehan yang masih kurang efektif dengan mendapatkan nilai netral.

Kata Kunci : Komunikasi Pemasaran, Promosi


Keywords


Komunikasi Pemasaran, Promosi

Full Text:

PDF

References


Buku

Belch, George E. & Michael A. Belch. 2003. Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communication Perpective. New York: McGraw-Hill.

Kotler Philip dan Kevin Lane Keller. 2009. Manajemen Pemasaran. Edisi 13. Edisi Bahasa Indonesia. Jakarta: Erlangga

Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller. 2016. Marketing Management15 Person Global Edition. Kendallville in the United States of America.

Website

www.pospay.web.id

Tanggal akses 10 Juli 2017, pk 19:00 WIB




DOI: http://dx.doi.org/10.29313/.v0i0.10359

Flag Counter   Â