Pengaruh Content Marketing Terhadap Minat Beli Konsumen (Survei pada Konsumen Thirteenth Shoes Bandung)

Puspa Puspitasari, Ratih Tresnati, Dede R Oktini

Abstract


Abstract. The purpose of this research is to investigate the implementation and application of content marketing strategy by the Thirteenth Shoes, to determine the response of consumers regarding the implementation of content marketing by the Thirteenth Shoes, to determine the level of consumer purchase intention for Thirteenth Shoes’s product, and to find out how much influence the content marketing to consumers purchase intention. This research was conducted at the Thirteenth Shoes’s company with the case study method and using simple regression analysis were processed with SPSS. The sample which is taken are consumers of Thirteenth Shoes by the number of 100 respondents. With the research methods of survey and sampling techniques are non-probability sampling. Analysis of data used is simple regression analysis aimed to test the hypothesis. The results of this study show the influence content markerting on consumer purchase intention with a value of p = 0.000, correlation coefficient of 0597 (R = 0597), and the determinant coefficient (R-Square / R2) of 37.6%. This means that there is influence between content marketing to consumers purchase intention.


Abstrak. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui pelaksanaan dan penerapan strategi content marketing yang dilakukan oleh Thirteenth Shoes, untuk mengetahui tanggapan konsumen tentang pelaksanaan content marketing yang dilakukan oleh Thirteenth Shoes, untuk mengetahui tingkat minat beli konsumen pada produk Thirteenth Shoes, dan untuk mencari seberapa besar pengaruh content marketing terhadap minat beli konsumen. Penelitian ini dilakukan pada perusahaan Thirteenth Shoes dengan metode studi kasus dan menggunakan analisis regresi sederhana yang diolah dengan SPSS.Subjek dalam penelitian ini adalah 100 orang responden. Dengan  metode penelitian survey dan  teknik penarikan sampel adalah non probability  sampling yaitu accidental sampling.  Analisis data yang di gunakan adalah analisis  regresi sederhana yang bertujuan untuk menguji hipotesis. Hasil penelitian  ini menunjukkan adanya pengaruh content markerting terhadap minat beli konsumen dengan nilai p = 0.000, koefisien korelasi sebesar  0.597 (R = 0.597), dan koefisien determinan (R-Square/R2) sebesar 37,6%. Artinya terdapat pengaruh antara content marketing terhadap minat beli konsumen.


Keywords


Content Marketing, Purchase Intention

References


Content Marketing Institute Research

Darmawan. 2015. Content Marketing: Panduan Pemula Dalam Melakukan Pemasaran Konten.

Darmawan. 2015. Teknik untuk Mendapatkan Pengunjung dan Meningkatkan Penjualan: Content Marketing

Lieb, Rebecca. 2012. Content Marketing: Think Like a Publishers

Neil Patel. 2015. How Does Content Marketing Actually Get You More Sales?

Richard Baxter. 2014. How Content Marketing Drives Sales

Michael Gerard. 2016. Content Marketing Statistics: The Ultimate List

Redaksi Brightstars. 2016. Perkembangan Digital Marketing di Indonesia brightstars.co.id/blog/tag/perkembangan-digital-marketing-di-indonesia/ diakses pukul 06:25 WIB pada hari Sabtu, 31 Oktober 2016

http://marketinginteractions.typepad.com/marketing_interactions/2012/03/content-marketing-.html 27/11/2016-15:53

www.13thshoes.com

www.marketeers.com




DOI: http://dx.doi.org/10.29313/.v0i0.5486

Flag Counter   Â