Pengaruh Private Label terhadap Loyalitas Konsumen
Abstract
Abstract. The purpose of this research is to understand the implementation of the private label at indomaret the branch jl.Melong asih bandung city, know response consumers about private label cooking oil brand indomaret in indomaret the branch jl.Melong asih bandung city, know the level loyalty the customers to cooking oil brand indomaret in indomaret the branch jl.Melong asih bandung city, and find how big the influence of private label to loyalty consumers with the kind of research survey, a method of the research uses verifikatif and and analysis using simple regression processed using spss. A subject in this research is 100 respondents .With the kind of research survey and technique withdrawal sample is non probability of sampling namely insidensial sampling .Analysis the data in use is regression analysis simple aimed at to test hypotheses. The implementation of the private label at indomaret namely use dimensions ( 1 ) quality products , ( 2 ) the selling price , ( 3 ) the presentation of , ( 4 ) promotion , ( 5 ) packaging .The results of the study about response consumers of private label namely “enoughâ€Â and responses consumers mengenail loyalty and  “enough†.The results of the study show that there is the influence of private label to loyalty consumers with value p = 0.000 , a correlation coefficient of 0.568 ( r = 0.568 ) , and coefficients determinan ( r-square / r2 ) as much as 32,3 % .It means is the between private label to loyalty consumers.
Â
Abstrak. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui pelaksanaan  private label di Indomaret cabang Jl. Melong asih kota Bandung, untuk mengetahui tanggapan konsumen tentang private label minyak goreng merek Indomaret di Indomaret cabang Jl. Melong Asih kota Bandung, untuk mengetahui tingkat loyalitas konsumen terhadap minyak goreng merek Indomaret pada Indomaret cabang Jl. Melong Asih kota Bandung, dan untuk mencari seberapa besar pengaruh private label terhadap loyalitas konsumen. Penelitian ini dilakukan pada minimarket Indomaret cabang Jl. Melong asih kota Bandung, dengan metode survey dan jenis penelitian verifikatif dan serta menggunakan analisis regresi sederhana yang diolah dengan SPSS. Subjek dalam penelitian ini adalah 100 orang responden. Dengan teknik penarikan sampel adalah non probability sampling yaitu insidensial sampling.  Analisis data yang di gunakan adalah analisis regresi sederhana yang bertujuan untuk menguji hipotesis.  Hasil penelitian ini menunjukkan adanya pengaruh private label  terhadap loyalitas konsumen dengan nilai p = 0.000, koefisien korelasi sebesar  0.568 (R = 0.568), dan koefisien determinan (R-Square/R2) sebesar 32,3%. Artinya terdapat pengaruh antara  private label terhadap loyalitas konsumen.
Keywords
References
Aaker, A. D. (2008), Manajemen Ekuitas Merek, Jakarta : Mitra Utama
Berman, Berry & Joel R. Evans. (2007), Retail management : a strategic
approach (Thent Edition). New jersey : prentice hall.Inc
Brunso. K dan Klaus. G G. 2009, Retail brand architecture and coustomer
dtore loyalty.
Chrisrina Widya Utami, 2010. Manajemen Ritel: Strategi dan Implementasi
Operasional Bisnis Ritel Modern di Indonesia, Edisi 2. Salemba Empat : Jakarta
Grifin, (2005), Customer Loyalty: menumbuhkan dan mempertahankan kesetiaan
pelanggan. Jakarta : Erlangga
Kotler, Keller. 2012. Edisi keempat belas. Management Marketing. Global Edition. Pearson Prentice. Hall.
Library. Binus. Ac. Id > ethesisdoc > bab 2 di unduh pada tanggal 11 April 2016
Tjiptono, Fandy. 2007. Strategi Pemasaran. Edisi Kedua. Yogyakarta : Andi.
Jurnal
Hendra dwi cahyadi & Drs Sugiono Sugiharto MM. (2014), Jurnal Strategi
Pemasaran. Vol 2 no 1
Jurnal Internasional
Baldinger, A. & Rubinson. (2010), Brand Loyalty the link between attitude and
behavior. Journal of Advertising Reseach. Vol. 36. Hlm 47-65
Cing-Liang, C (2009). Strategic thingking leading to private brand strategy that
caters for custemers shopping preferences in retail marketing african
journal of businnes management. Vol 3. Hlm 741-752. Accepted 25
September, 2009
Ailawadi, K. L,. & Keller, K. L. (2004). Understanding retail branding:
conceptual insights and reseach priorities. Journal of retail 80 (4), 331-342
Labeaga J, Lado N ; Martos M. (2007), Private label strategy, Harvard Bussines
School press, International Commerce Review, vol 7, no 1, hlm 5
Website
http://indomaret.co.id/promosi/private-label-indomaret di unduh pada tanggal 10
April2016
http://ordiansyah.wordpress.com /sejarah-indomaret-visi-misi/ diunduh pada
tanggal 9 mei 2016
http://retailindustry.about.com/library/uc/02/uc stanley3.html di unduh pada
tanggal 22 April 2016
DOI: http://dx.doi.org/10.29313/.v0i0.5178
  Â